Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Daniel Vaccino: ”Jag vill få konkurrenterna att kissa i brallan”

Publicerad: 29 Juli 2020, 11:28

Daniel Vaccino, creative director på Oatly, läser barnböcker, tipsar och glass i Vasastan och försöker få ordning på bredbandet i det nya boendet på Limhamn. Här är hans sommar.


Ämnen i artikeln:

Daniel VaccinoSommar

Vad gör du i sommar?
– Installerar mig i nytt boende i Limhamn, eller PÅ Limhamn, som det tydligen heter. Vi packar upp lådor och försöker få ordning på bredbandet så att vi kan sköta jobbet så småningom.

Vad läser du?
– Jag läser ”Knacka på” för vår yngsta son Florian, en otrolig bok som efter tre barn och åtta år fortfarande håller mig i ett järngrepp. Bakom den blåa dörren, till exempel, döljer sig en gubbe med en gigantisk blomkruka och en liten katt.

Vilket är ditt bästa sommartips för personer i branschen?
– Följ DN-cupen på Facebook för lättsamma print-uppdateringar, alternativt stäng ner helt om du har den typen av kontroll över din hjärna.

Något smultronställe du vill tipsa om?
– Glassen på SNÖ såklart men av den dagliga milslånga hipster-kön att döma är ju detta tips redan ”out there”.

Hur har den här våren påverkat dig som yrkesperson?
– Jag och Lisa bytte jobb strax innan pandemi och tillhörande panik sköljde över världen, så får vår del blev det möjligtvis en annan uppstart än vi tänkte. Lite mindre häng på kontoret och lite mer ”Teams” helt enkelt. Men i alla dramatik har det ändå varit relativt odramatiskt för vår del, och det får man vara ödmjuk inför. Många i branschen har skakats om rejält av detta rekord-konstiga 2020.

Vilket är ditt mest minnesvärda ögonblick från den här våren?
– När vi träffade Martin och John över kakor på ett fik i Malmö och blev erbjudna ett fantastiskt spännande jobb på Oatly som vi sedermera tackade ja till. Det, och releasen och Dylans senaste platta, får dela på förstaplatsen här. 

Hur hoppas du att coronakrisen påverkar branschen på längre sikt?
– Just nu hoppas jag bara att kompisar och gamla kolleger får behålla sina byråer, sina kunder och sina jobb. Kloka slutsatser och analyser får vänta.

Vad är din målsättning inför hösten?
– Att hitta GPS-navigationen i vår leasing-bil och skapa kommunikation som får konkurrenterna att kissa i brallan.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Daniel VaccinoSommar

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.