Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Danmark nästa för Bizkit

Publicerad: 25 Augusti 2009, 09:30

Visit Denmark avslutar samarbetet med mediebyrån TBS. Istället går uppdraget till Bizkit.


Ämnen i artikeln:

Visit DenmarkBizkit Wisely

Bizkit ska tillsammans med Tempel få svenskar att resa till Danmark. foto  Cees van Roeden/Visit Denmark

– Vi har jobbat med TBS i sju år och har haft en bra relation, men ibland är det dags att få in lite nytt blod. Vi bytte ju även reklambyrå till Tempel för ett tag sedan, säger Andréas Näsman, vd på Visit Denmark.

Hur ser er mediestrategi ut?
– Tidigare har vi lagt mest i syd- och västsverige, men vi vet att även många i Mälardalen är flitiga Danmarksbesökare. Hur det kommer se ut 2010 är vi inte klara med än. Vi jobbar med en ny strategi för hela verksamheten, så det blir mycket bakom kulisserna i höst.

Ökar svenskarnas resande till Danmark?
– Det är fortfarande en av de största utlandsdestinationerna för svenskar, men det har backat lite sedan tax-free-försäljningen försvann. Valutan har inte heller gynnat svenskarna i sommar, men bland annat Legoland har rapporterat att det gick bättre 2009 än 2008.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Visit DenmarkBizkit Wisely

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.