Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 25 Augusti 2009, 09:30
Visit Denmark avslutar samarbetet med mediebyrån TBS. Istället går uppdraget till Bizkit.
Bizkit ska tillsammans med Tempel få svenskar att resa till Danmark. foto Cees van Roeden/Visit Denmark
– Vi har jobbat med TBS i sju år och har haft en bra relation, men ibland är det dags att få in lite nytt blod. Vi bytte ju även reklambyrå till Tempel för ett tag sedan, säger Andréas Näsman, vd på Visit Denmark.
Hur ser er mediestrategi ut?
– Tidigare har vi lagt mest i syd- och västsverige, men vi vet att även många i Mälardalen är flitiga Danmarksbesökare. Hur det kommer se ut 2010 är vi inte klara med än. Vi jobbar med en ny strategi för hela verksamheten, så det blir mycket bakom kulisserna i höst.
Ökar svenskarnas resande till Danmark?
– Det är fortfarande en av de största utlandsdestinationerna för svenskar, men det har backat lite sedan tax-free-försäljningen försvann. Valutan har inte heller gynnat svenskarna i sommar, men bland annat Legoland har rapporterat att det gick bättre 2009 än 2008.
Tobias Rydergren