Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Danmark satsar grönt

Publicerad: 11 oktober 2011, 07:03

Danskt näringsliv och myndigheter samlas för att lansera Danmark globalt som ett grönt land. Det nya varumärket är State of Green.


Danmark presenteras som det gröna föregångslandet som har svaren på energi-, klimat- och miljöfrågor.

Det är så Danmark ska presenteras som med nya varumärkesplattformen State of Green. Danska myndigheter och näringsliv lanserade det nya varumärket vid en internationell miljökonferens i går.
– Danmark har mycket att erbjuda men det krävs en stor insats för att ett litet land ska bli synligt i den globala konkurrensen. Varumärket State of Green ska samla danska initiativ och verksamheter inom det gröna området. På så sätt skapar vi kännedom och ökar den globala medvetenheten om Danmark som ett nav för grön vision, originalitet och lösningar inom energi, klimat och miljö, säger Finn Mortensen på Klimakonsortiet.

Varumärkesplattformen har utvecklats av byrån PlenumX.

Hur mycket lanseringen av State of Green kommer kosta är inte känt men man har redan samlat in miljontals kronor inför den globala lanseringen.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.