Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 7 februari 2014, 10:43
En ökande upplaga.
Orvestos senaste mätning visade en 15-procentig ökning för PROpensionärens räckvidd. – När man ser att man ligger bra till ska man inte ändra riktning, utan sitta kvar i båten och ro, säger Bettan Andersson, chefredaktör och ansvarig utgivare för tidningen.
Ämnen i artikeln:
OrvestoEnligt Bettan Andersson beror framgången på läsarkretsen själva.
– Många tidningar försöker locka till sig en yngre publik, men det verkar som om 65-plussarna är väldigt aktiva läsare, säger hon.
För att hitta fler läsare anordnar tidningen något de kallar "after work" runt om i landet. Nyligen hade de också en kampanj där 67-åringar fått hem ett gratisexemplar i brevlådan.
– Det värvar folk. Nu vill vi fortsätta på den linje vi är inne på. Att ge bra information och förmedla levnadsglädje, säger Bettan Andersson.
Enligt henne har annonsintäkterna redan överträffat förra årets. Det är rese- och konsumtionsannonser som försöker vinna pensionärernas intresse.
– Jämfört med samma period förra året har vi redan sålt för 900 000 kronor mer. Det innebär att vi kommer kunna hålla budget och mer därtill.
I Orvestos räckviddsrapporter ingår människor som är mellan 16-80 år gamla.
Ämnen i artikeln:
Orvesto