Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Därför säger Go Green upp ANR

Publicerad: 24 mars 2009, 11:15

I mitten av januari tillträdde Lena Larsson som ny marknadschef för Go Green. Nu har hon valt tre nya byråer och gjort sig av med ANR BBDO.


Ämnen i artikeln:

Lena LarssonANR BBDOIntellecta

Lena Larsson. Foto: Go Green

– ANR var en strategisk byrå som gjorde tv-reklam för oss. Det har gjort att vi har ett starkt varumärke och en stor kännedom. Men nu måste vi få folk att börja köpa produkterna och då har vi valt Klirr som är mer operativa, säger hon till Resume.se.

Intellecta har fått uppdraget att uppdatera GoGreens design. Pr-byrån Star har också fått ett viktigt uppdrag.
– Vi kommer att jobba mycket med pr. Vi har ju vår egen kock och produktutvecklare Ankan Lindén som vi ska bli bättre på att lyfta fram. Det kommer att bli viktigt för att lära konsumenterna hur man ska använda våra produkter.

De nya byråernas uppdrag kommer också att växa under året. Go Green ska lanseras bredare i Norge under året och dessutom ska bolaget försöka ta sig in på den amerikanska marknaden. På den resan får de nya byråerna följa med.
– Våra ledord är hälsa, enkelhet och inspiration. De tror jag kommer att vara gångbart även internationellt.

Redan under vecka 16 kommer den nya marknadskommunikationen att börja synas ute i butikerna, där Klirr ska bygga en ”Go Green-värld”.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.