Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Därför valde Halebop att ta fram en specifik ljudstrategi

Publicerad: 4 december 2018, 12:45

I det andra avsnittet av Sound Stockholm-podcasten berättar Hanna Myrling, media and marketing manager på Halebop och ljudbyrån Ohlogys grundare Johan Borg om varför en specifik ljudstrategi är nödvändig för att nå den unga målgruppen.


Ämnen i artikeln:

Sound Stockholm

Det senaste året har inneburit en rejäl kommunikativ omställning för Halebop. Byråbyte, nytt reklamkoncept, ny grafisk profil – och en ny ljudstrategi.

Ljudstrategin sattes tillsammans med reklambyrån Perfect Fools och den ljudspecialiserade byrån Ohlogy, vars grundare Johan Borg du även hör i podden.

– Vi adderar en hel del radio och poddar i vår mediemix och det blev väldigt svårt att få bra mätvärden på det eftersom det var ingen som visste hur vi lät när de hörde oss i nya forum. Vi var nästan tvungna att göra någonting åt det för att gå genomslagskraft även i de kanalerna, berättar Hanna Myrling, media and marketing manager på Halebop i podden.

Lyssna på avsnittet i sin helhet nedan!

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Sound Stockholm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.