Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 4 december 2018, 12:45
I det andra avsnittet av Sound Stockholm-podcasten berättar Hanna Myrling, media and marketing manager på Halebop och ljudbyrån Ohlogys grundare Johan Borg om varför en specifik ljudstrategi är nödvändig för att nå den unga målgruppen.
Ämnen i artikeln:
Sound StockholmDet senaste året har inneburit en rejäl kommunikativ omställning för Halebop. Byråbyte, nytt reklamkoncept, ny grafisk profil – och en ny ljudstrategi.
Ljudstrategin sattes tillsammans med reklambyrån Perfect Fools och den ljudspecialiserade byrån Ohlogy, vars grundare Johan Borg du även hör i podden.
– Vi adderar en hel del radio och poddar i vår mediemix och det blev väldigt svårt att få bra mätvärden på det eftersom det var ingen som visste hur vi lät när de hörde oss i nya forum. Vi var nästan tvungna att göra någonting åt det för att gå genomslagskraft även i de kanalerna, berättar Hanna Myrling, media and marketing manager på Halebop i podden.
Lyssna på avsnittet i sin helhet nedan!
Ämnen i artikeln:
Sound Stockholm