Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

David mot Goliat

Publicerad: 19 maj 2010, 12:26

Ett uppslag. På den ena sidan de anställda i tobaksindustrin. På den andra sidan de anställda på A Non Smoking Generation. Så ska den sistnämnda organisationen väcka opinion i en ny kampanj.


Ämnen i artikeln:

A non smoking generation

Den nya kampanjen ska locka fler i kampen mot tobaken.

– Förhoppningsvis kan någon eller några likvida företag, organisationer eller personer tänkas stärka vårt arbete för att minska debuterna och tobaksbruket hos barn och ungdomar i Sverige. Fortfarande blir 50 barn beroende av tobak varje dag. Närmare 90 procent av dagens rökare började röka för 18 års ålder, säger Fredrik Söderhielm, generalsekreterare på A Non Smoking Generation i en kommentar till den nya kampanjen.

Fredrik Forsling och Max Alm står för idé och utformning av annonsen.

Se annonsen i en större version

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

A non smoking generation

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.