Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

David Sandström: Därför görs det så mycket slätstruken reklam

Publicerad: 24 Juli 2017, 07:17

Foto: Andreas Elgstrand

I Resumés hängmatta med David Sandström, tidigare vd på DDB Stockholm och tillförordnad marknadschef på Klarna.


Ämnen i artikeln:

SpotifyI hängmattan med ResuméDavid SandströmBeppo Ljudproduktion

I dagens avsnitt av Resumés hängmatta får du möta det unga kommunikationsesset David Sandström. Sandström blev redan som 29-åring utsedd till vd på DDB Stockholm med över 200 anställda.

– Av naturliga skäl var jag intresserad av vad tidningarna skrivit. Överlag var det ganska positivt men när jag väl kom till kommentarsfälten på Dagens Media var det en helt annan vibe. Folk trodde inte på mig, de tyckte jag var för ung och att DDB var en riktig pissbyrå. Men en kommentar satte sig i minnet extra väl. "Jag ger honom max ett år på positionen" stod det. Det är omöjligt som naiv 29-åring inte ta åt sig och påverkas av sen sådan kommentar. Som tur är skulle jag få min revansch några år senare...

Sandström har sedan dess hoppat av vd-rollen på DDB och är idag tillförordnad marknadschef på betaltjänsten Klarna. I Resumés hängmatta berättar han om hur uppväxten i USA och Tyskland präglat honom, vikten av självdistans, och hur trött han är på att svara på frågan "varför är all reklam så dålig?"

Podden producerad av Beppo Ljudproduktion. Producent är Fredrik Thambert och ansvarig utgivare är Johan Såthe.

På Soundcloud kan du lyssna på podden utan musik. Det går även att prenumerera på "I hängmattan med Resumé" på iTunes.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.