Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"DDB är vår huvudbyrå"

Publicerad: 30 juni 2009, 11:47

Två starka byråkulturer mot samma kund. Crispin Porter & Boguskys köp av Daddy innebär att Telia Sonera får två fullservice-byråer som samarbetspartners. – DDB är vår strategiska huvudbyrå, säger Josefin Lundmark marknadsdirektör Telia.


Josefin Lundmark, marknadsdirektör Telia Sonera.

Crispin Porter & Boguskys köp av Daddy innebär också att flera av Daddys kunder nu får tillgång till en både bredare och starkare kompetensbas.

Men det innebär också att de av Daddys kunder som i dag jobbar med flera byråer måste balansera uppdragen med hänsyn till de nya styrkeförhållandena.

Telia Sonera är en sådan kund, som i våras inledde ett nytt samarbete med DDB samtidigt som man har ett tidigare framgångsrikt samarbete med Daddy på den digitala sidan.

CP+B har tydliga internationella ambitioner med köpet av Daddy. Kan ni använda er av byrån i sådana sammanhang?
–Några internationella satsningar är inte aktuella i dagsläget. Vi arbetar i första hand mot våra lokala marknader, men ser förstås fram emot att få ta del av den kunskap som CP+B besitter, säger Josefin Lundmark, marknadsdirektör på mobility services på Telia.

Har ni haft någon direktkontakt med CP+B i USA?
–Nej, vi för all dialog med Daddy.

Hur ser du själv på balansen mellan DDB och CP+B under ett tak?
– DDB är vår strategiska huvudbyrå och motpart. Och Daddy är en oerhört kompetent byrå som vi ska fortsätta att jobba med även framöver.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.