Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

DDB en av världens fem bästa byråer

Publicerad: 25 januari 2010, 15:07

Creativity har plockat ut fem byråer på tidningens ”A-list” för 2009. Goodby, Silverstein & Partners, Droga 5, Crispin Porter Bogusky, Big Spaceship och DDB Stockholm tar sig in på listan.


Ämnen i artikeln:

DDBAndreas Dahlqvist

Andreas Dahlqvist, cd på DDB

– Fantastiskt roligt och ett kvitto på allt hårt arbete vi gjort under året, säger Andreas Dahlqvist, creative director på DDB.

DDB Stockholm hamnar på listan som en ”global standout”. Tidningen är imponerad av kampanjerna från både Försvarsmakten och McDonald’s. Men det som definitivt placerar byrån bland världseliten är ”Rolighetsteorin” för Volkswagen.
– Jag är extremt stolt över ”Rolighetsteorin”. Vår bransch genomgår en stor förändring, där vi får lämna ifrån oss megafonen och lära oss nya sätt att bygga närvaro på.

Både ”Rolighetsteorin” och en kampanj för McDonald’s tog sig in på tidningens ranking av årets bästa kampanjer. Öppnar det här upp för internationella kunder?
– På sikt gör det förhoppningsvis det. Men sedan öppnar också kampanjerna i sig upp för större uppdrag. ”Rolighetsteorin” fick extremt stora fötter, även om den var tänkt för svenska marknaden.

Nu är det ett nytt år. Hur ska ni överträffa 2009?
– Vi har en mentalitet på byrån att alltid försöka göra ett bättre jobb och är aldrig riktigt nöjda.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

DDBAndreas Dahlqvist

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.