Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

DDB vinner Arla

Publicerad: 29 augusti 2008, 09:41

Igår rapporterade Resumé om att DDB tar hem Unibet.
Idag är det dags för nästa kund – Arla en av Sveriges största annonsörer.


– DDB går vinnande ur en hård kamp mot Lowe Brindfors. Det som har vägt till deras fördel är att de har ett starkt fundament på flera av de nordiska marknaderna i kombination med en bra planningfunktion. Det fällde avgörandet till deras fördel, säger Åsa Geremyr Hansén, ansvarig för pitchen på Arla.

Det svenska uppdraget har tidigare hanterats av Forsman & Bodenfors. Nu sökte Arla ett nätverk för Norden. Men Forsman & Bodenfors får fortsätta under en övergångsperiod.
– Först när vi kommit längre i processen kring de strategiska nordiska frågorna vet vi hur vi långsiktigt ska forma arbetet kring Mjölken, säger, Åsa Geremyr Hansén.

På DDB har man åter anledning att fira:
– Det här blir ett av våra största uppdrag och idag ska vi fira med ett stort glas kall härlig mjölk, säger Lars Axelsson.

Claes de Faire

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.