Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

DDB vinner silver i Outdoor

Publicerad: 17 juni 2008, 19:19

DDB Stockholm fortsätter kamma hem priser för sina kampanjer för McDonalds. Nu får byrån hem ett silverlejon. Vinnare av Grand Prix blev USA och HBO.


McDonalds och DDB belönas med ett silverlejon. Foto: Kampanjbild

CANNES. DDB Stockholm fick silverlejonet för sina gigantiska servetthållare i kampanjen för hamburgaren Big n Juicy. Tidigare i år fick den kampanjen ett Guldägg.

Vinnaren av Grand Prix blev USA och byrån BBDO New York för sin kampanj "Voyeur projection installation" för HBO. Tidigare i veckan vann de Grand Prix i Promokategorin.

– Den här kampanjen var outstanding och det tyckte hela juryn. Utomhusmediet slåss mot livet runtom vilket omgärdar mediet. Det här jobbet tävlar mot livet på ett lysande och vackert sätt, säger Prasoon Joshi, ordförande för juryn och fortsätter:

– Den gjorde utomhusmediet rättvisa samtidigt som den gjorde ett lysande jobb för varumärket.

Enligt honom fanns det bara en utmanare om Grand Prix och det var BBDO New Yorks kampanj för BBC World som fick ett Guldlejon.

Värt att notera bland guldlejonen är att de asiatiska länderna har lyckats väl. Malaysia fick sex guld, Singapore fyra, Quatar tre och Kina tre. Även Tyskland lyckades bra med sex guld.

Sverige hade sju nomineringar. Publicis Stockholm hade tre nomineringar för sitt arbete med Amnesty.

DDB Stockholm hade två nomineringar för McDonalds för kampanjerna Big n Juicy och Coffee Promotion.

Forsman & Bodenfors hade två nomineringar för Tele2 & Bris.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.