Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

De är bäst på action marketing

Publicerad: 20 november 2008, 10:03

Action marketing är en av reklambranschens mest konjunkturokänsliga kategorier. Säljprocessen i butik blir snarare än viktigare i kärvare tider.


Så när konkurrenterna breddar sitt erbjudande gör Spinn Action Marketing tvärtom.
– Vi vill bli ännu mer specialiserad på konsument- och handelsplats, säger Andreas Broman, vd för Spinn, som har drygt tjugo anställda och ungefär lika många miljoner i byråinäkt.
Det är en strategi som enligt Andreas Broman understöds av den rådande trenden.  
– Dels har vi utvecklingen inom handeln med flera EMV och internationella varu­märken, dels blir det ännu viktigare att förstå alltmer komplicerade konsument­beteenden, säger han.
Som ytterligare exempel tar han galleriornas omvandling från traditionella handelsplatser till upplevelsecentrum.
– Allt flera internationella kedjor etablerar sig också, med ett nytt koncepttänk.
Tele 2 är en av Spinns nya kunder under 2008.
– Vi gör allt från central till lokal försäljning, men framför allt har vi kartlagt en övergripande retailstrategi för de olika försäljningsplatserna.

NOMINERADE SVERIGES BÄSTA BYRÅ - action marketing

Momentum
PS Communication Actionmarketing
Spinn Action Marketing
Workshop

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.