Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

De ersätter succégorillan

Publicerad: 26 Januari 2009, 06:12

I fredags lyfte Storbritannien sina ögonbryn när Fallon Londons nya film för Cadbury visades. Vad de fick se var två barn med dansande ögonbryn.


Ämnen i artikeln:

CadburyFallon

Två syskon i tioårsåldern ska fotograferas. När fotografen lämnar bilden knäpper pojken på sin klocka och syntpop hörs- och de båda barnens ögonbryn börjar dansa.

Mycket mer är inte Fallon Londons nya reklamfilm för chokladtillverkaren Cadbury. Som vanligt syns inte choklad någonstans.

Det är bara 60 sekunders underhållning. Ungefär som numera klassiska trummande gorillan.

Och redan har filmen hyllats och jämförts med Juan Carbrals gorillafilm. Inte minst för sin enkelhet. De dansande ögonbrynen är regisserad av Tom Kuntz på MJZ.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

CadburyFallon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.