Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

De tänder stjärnorna

Publicerad: 24 Oktober 2011, 08:45

I dag sjösätts Rädda Barnens julkampanj ”Tänd ett ljus”. Genom donationer tänds och namnges stjärnor på en virtuell stjärnhimmel. Bakom kampanjen står Lowe Brindfors.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsRädda Barnen

Rädda Barnen lanserar i dag sin julkampanj ”Tänd en stjärna”. På en virtuell stjärnhimmel kommer privatpersoner och företag att kunna donera pengar och på så sätt tända och namnge en stjärna. Man kan även skänka till en redan upptänd stjärna. Ju mer pengar som doneras till en stjärna desto starkare kommer den att lysa.

Förutom kampanjsajten och kommer man att kunna ladda ned en mobilapp där man kan kolla in stjärnhimlen.

Kampanjen kommer dessutom att stödjas av reklam i tv, bio och print.

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp Lowe Brindfors

Kund: Rädda Barnen
Kundkontakt: Louise Gauffin/Heléne Malmberg
Projektledare: Johan Öhlin/Anna Laestadius
Produktionsledare: Mikaela Rönnberg
Digital producent: Helena Wård
AD: Rickard Villard
Copywriter: Martin Bartholf
Webdesigner: Ellinor Bjarnolf, David Drew
Original: Jesper Kewenter
Byråproducent film: Marcus Sundqvist, Colony

Arbetsgrupp Scream
Ansvarig planerare: Joakim Regeheim

Arbetsgrupp Dempsey (siten)
Projektledare: Sofia Mollander
Utvecklare: Marc Andersson, Dorio Cioran, Victor Ahlm

Arbetsgrupp Monterosa (appen)
Projektledare: Johan Ståhle

Arbetsgrupp Flodell Film (filmen)
Regissör Tomas Jonsgården
Producent Magnus Åkerstedt
Produktionsledare Anna Lundström

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsRädda Barnen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.