Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 24 oktober 2011, 08:45
I dag sjösätts Rädda Barnens julkampanj ”Tänd ett ljus”. Genom donationer tänds och namnges stjärnor på en virtuell stjärnhimmel. Bakom kampanjen står Lowe Brindfors.
Rädda Barnen lanserar i dag sin julkampanj ”Tänd en stjärna”. På en virtuell stjärnhimmel kommer privatpersoner och företag att kunna donera pengar och på så sätt tända och namnge en stjärna. Man kan även skänka till en redan upptänd stjärna. Ju mer pengar som doneras till en stjärna desto starkare kommer den att lysa.
Förutom kampanjsajten och kommer man att kunna ladda ned en mobilapp där man kan kolla in stjärnhimlen.
Kampanjen kommer dessutom att stödjas av reklam i tv, bio och print.
Arbetsgrupp Lowe Brindfors
Kund: Rädda Barnen
Kundkontakt: Louise Gauffin/Heléne Malmberg
Projektledare: Johan Öhlin/Anna Laestadius
Produktionsledare: Mikaela Rönnberg
Digital producent: Helena Wård
AD: Rickard Villard
Copywriter: Martin Bartholf
Webdesigner: Ellinor Bjarnolf, David Drew
Original: Jesper Kewenter
Byråproducent film: Marcus Sundqvist, Colony
Arbetsgrupp Scream
Ansvarig planerare: Joakim Regeheim
Arbetsgrupp Dempsey (siten)
Projektledare: Sofia Mollander
Utvecklare: Marc Andersson, Dorio Cioran, Victor Ahlm
Arbetsgrupp Monterosa (appen)
Projektledare: Johan Ståhle
Arbetsgrupp Flodell Film (filmen)
Regissör Tomas Jonsgården
Producent Magnus Åkerstedt
Produktionsledare Anna Lundström
Christian Ström