Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 24 april 2019, 12:47
B-Reel tog bland annat hem vinst för Hublot Digital Boutique.
B-Reel och Spotifys inhouse-byrå av några av de svenskar som tog hem vinster i internationella Webby Awards. Dessutom tilldelades Greta Thunberg ett hederspris.
Under onsdagen presenterades vinnarna i den internationella reklamtävlingen Webby Awards. De svenska byråerna lyckades ro i land 10 vinster. Den svenska klimaktivisten Greta Thunberg tilldelades ett special achievement-pris: "Webby social movement of the year". Se alla svenska vinster nedan och samtliga vinster här.
B-Reel:
1 vinst för Hublot Digital Boutique
2 peoples voice för Google Earth Studio
Spotify inhouse:
1 peoples voice för "Cosmic Playlists"
1 peoples voice för "THA Carter III Anniversary"
Virtue Nordic:
2 vinster för "Adress the future"
Åkestam Holst:
1 peoples voice för "Billboards Beyond Boarders" för Reportrar utan gränser
Nord DDB:
1 vinst för "Marriage Unblocked" för Björn Borg
Acne:
1 peoples voice för "Ikea Reactive"
Greta Thunberg:
Special achievement: "Webby social movement of the year".