Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Deasign toppar webballsvenskan

Publicerad: 10 december 2008, 16:22

När webbyrån Deasign äntrade pallen på onsdagskvällen var det för tredje året i rad.


– Det här visar att vi inte bara är ett one hit wonder, säger operativa chefen Anna Gullstrand.

Vi är stolta över att ha vunnit två år i rad, det visar att vi inte är ett one hit wonder. Det blir ett kvitto på att våra kunder uppskattar vad vi gör, säger Anna Gullstrand, operativ chef på Deasign om de två tidigare segrarna.
Deasign har under året fått flertalet nya kunder, bland dem MSN, Beckers, fotoleverantören Ifolor, Dina försäkringar och finländska storbanken Aktia.
Aktia är ett resultat av att Deasign har öppnat i Helsingfors. Det beror i sin tur på att vissa av byråns kunder, som Unilever, agerar nordiskt. Då underlättar det om byrån har kontor i flera av länderna.
– Finland är attraktivt för oss där vi tror att vårt kreativa erbjudande har stor potential.
Byrån har som helhet utvecklat sitt kunderbjudande med mer strategi.
– I dag är det digitala ofta kärnan i kundens kommunikation. Då är det viktigt att webbyråerna tar ansvar också strategiskt. Att få bättre koll på målgrupper och hur de beter sig i den digitala världen, säger hon.

Webballsvenskan

1.Deasign  (1)
2.Daddy group (2)
3.Doberman (3)
4.Söderhavet (ny)
5.Ottoboni Group(ny)
6.Creuna (5)
Byråer med intäkter över 10 Mkr.
(Inom parentes fjolåretsårets placering)

Per Torberger

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.