Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Den ser för jäklig ut"

Publicerad: 29 mars 2010, 11:45

Idag fick 30 mediebyråer, reklambyråer och annonsörer i Stockholm en riktigt läskig tårta med bud. Avsändare till fisktårtan är GP.


Ämnen i artikeln:

Miami Guerilla AgencyGöteborgs-Posten

Tårtan som landade på reklam- och mediebyråer idag.

– Den ser för jäklig ut, men vi har fått en provtårta och den smakar bra, säger GP:s vd Ricard Robbstål.

Tårtan ska fungera som en påminnelse om att använda GP när det är dags för detaljister att synas i Västsverige.
– Det är en annan situation i Göteborg, där vi har runt 60 procents räckvidd. Vi har en unik situation som skiljer sig från Stockholm och Malmö.

Med tårtan följer också ett fiskekort som ska guida medieköparna rätt beroende på vilken målgrupp som ska nås. Trots den läskiga utformningen har responsen från mottagarna varit positiv.
– Det har varit många garv och har gett bra uppmärksamhet.

Bakom tårtkampanjen ligger Miami.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.