Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Dennis Sundberg

Publicerad: 19 oktober 2009, 06:48

Marknadschef på Sibylla och nominerad till att bli Sveriges bästa marknadschef.


Dennis Sundberg

I er senaste kampanj har ni ett raggartema. Hur kommer det sig?
- Bakgrunden är den att vi väldigt länge haft motorburna ungdomar som har varit oss en trogen publik, och vi ville uppmärksamma dem på ett roligt sätt.
- Samtidigt ville vi hitta en särprägel att kommunicera och skilja oss från de andra hamburgerrestaurangerna.

Hur mycket raggare är du?
- Haha, ingenting faktiskt.

Under året som gått, vilka marknadsföringskanaler har funkat bäst för er?
- Jämfört med våra konkurrenter har vi haft en ganska blygsam reklaminvestering, och exempelvis har vi inte marknadsfört oss alls i tv. Men sett överlag är det morgonpress, kvällspress, med radio, som komplement som fungerat väldigt bra för vår del.

Vilka nya kanaler kommer ni testa framöver?
- Vi håller på att ta fram ett system med elektroniska stamgästkort där vi kan bearbeta de befintliga gästerna vi har och förhoppningsvis genom detta kunna bedriva en ännu mer kostnadseffektiv marknadsföring.

Förhoppningar för 2010?

- Självklart hoppas vi på att kunna utöka, men vi siktar främst på att konsolidera kedjan med interna aktiviteter. Framgång börjar i Sibylla- köket, där vi vill få vår personal att hjälpa kunderna på bästa sätt.

Ökar eller minskar ni investeringarna?

- Vi kommer att öka något, men vi ligger fortfarande väldigt långt från våra  konkurrenter.

Läs mer om eventet 101 marknadschefer och de nominerade

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.