Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Dentsu lanserar Merkle i Sverige

Publicerad: 15 september 2021, 11:17

Jens Rundkvist, managing director på Isobar, och Nike Carlstoft, VD på Dentsu Sverige.

Foto: Pressbild

Det globala byrånätverket Dentsu lanserar nu kundupplevelsebyrån Merkle i Sverige. Företaget beskriver etableringen som ett betydande steg i tillväxtstrategin för Europa.


Ämnen i artikeln:

ByrånätverkDentsu

Merkle Sverige kommer att leda Dentsus kundupplevelsehantering (CXM) och vara en partner till systerbyrån Isobar Sverige, som leder Dentsus kreativa erbjudande. 

– Med Merkle vid rodret för CXM-erbjudandet och med Isobars kreativa kapacitet sitter vi med en väldigt stark hand, säger Jens Rundkvist, managing director på Isobar och som ansvarar för Merkel Sverige, i ett pressmeddelande.

”Prioriterat tillväxtområde”

Den 15 september i år öppnade de kontor i Stockholm och Göteborg och beskriver steget in på den svenska marknaden som betydande för tillväxtstrategin i Europa. 

– CXM är ett prioriterat tillväxtområde för Dentsu och det här är ett tydligt exempel på hur vi på Dentsu arbetar med kunden i fokus utifrån våra tre erbjudanden; creative, media och CXM, säger Nike Carlstoft, VD på Dentsu Sverige i ett pressmeddelande.

I april förra året förvärvade kommunikationsnätverket Dentsu Merkle med syfte att stärka kapaciteten inom CXM. Med 500 anställda i Norden fokuserar Merkle på kundupplevelsestrategi, rådgivning, data & analys, CRM och marketing technologies. 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

ByrånätverkDentsu

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News