Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Det är en slump"

Publicerad: 22 februari 2010, 15:10

Bussföretaget Swebus Express kör nu en kampanj med budskapet ”98 procent punktlighet på våra resor”. Den syns bland annat på Centralstationen i Stockholm.


Swebus Express kampanj på Centralen i Stockholm.

När SJ:s informationstavla över avgående tåg fylls med inställda tåg är det lätt för besökarna att hitta alternativ. Konkurrenten Swebus Express senaste kampanj syns tydligt på Centralen.
– Det är en ren slump att kampanjen kom upp just nu. Men den kom upp vid en hygglig tidpunkt, konstaterar marknadschefen Ingvar Ryggesjö.

Det är uppenbart att Swebus Express är en av vinnarna när tågen står stilla i Sverige.
– Vi tar oss fram, men det är klart att det vi får köra långsammare och får förseningar. Så servicen blir sämre.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.