Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Det är ett jätteengagemang här"

Publicerad: 5 Maj 2011, 11:10

Rätt personer och rätt storlek på byrån – då blir det ett genuint samlat engagemang, utbyte av idéer och mycket bra stämning enligt IUM:s vd Urban Hilding som är näst på tur bland de nominerade till årets mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

IUMStockholm Media Week 2011

Gänget på mediebyrån IUM.

Hur såg året ut?
– Mycket slitande men otroligt roligt, särskilt på vårkanten när marknaden började återhämta sig. Då blev det mycket spännande och hårt arbete, våra kunder har varit mycket aktiva, Inte minst de kunder som verkar inom B2C upplevde att det tog fart och vi var samtidigt ute i mycket pitcher. Vi har haft ett mycket aktivt år och sett en positiv utveckling, säger Urban Hilding, vd på IUM.

Hade ni några extra roliga kunder?
– Jag får ju säga det klassiska svaret där, att alla våra kunder är roliga kunder. Vi har förmånen att arbeta med fantastiska varumärken, lokala och internationella kunder, stora som små med individuella utmaningar att lösa.

Hur bygger man förtroende hos internationella kunder?
– Leverera resultat! När det gäller lokala aktörer så är det ju många gånger lättare att ha en nära kontakt och relation. Men jag skulle inte säga att det är någon skillnad i frekvensen på våra kontakter om man jämföra internationella och lokala kunder då det oftast finns lokalt ansvariga personer hos varje kund, men insynen är många gånger större hos lokala kunder, det hjälper. Till syvende och sist gäller det att leverera resultat oavsett om kunden är lokal, internationell, stor eller liten, det är det vi mäts på.

Bland era anställda har ni ”Fox Partyanimal”. Vad bidrar den med egentligen?
– Glada upptåg, ha ha. Nä, men ärligt talat, inget särskilt. Den förskansades enligt uppgift på en reklambyråfest där det tvistades lite nu i efterhand om tillhörigheten.

Vad utmärker er särskilt?
– Engagemang och proaktivitet. Vi är 45 personer, så det känns som rätt storlek. Det finns en närhet till varandra och mycket stort engagemang och ansvarstagande. Vi kan med lätthet gå in och ur olika team. Det är ett bra samarbete och mycket bra folk, det är ett jätteengagemang här. Min ambition är att alla känner sig delaktiga, informerade och inspirerade att vi alla känner att vi utvecklas individuellt och tillsammans som företag och med våra kunder . Vi får många gånger höra från kunder, säljare och personer som besöker oss att det känns som en väldigt bra stämning och det stämmer verkligen. Väldigt många erfarna personer som gillar det de gör och jobbar väldigt bra tillsammans.

Emanuel Videla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.