Nyheter
"Det är gigantiskt"
Publicerad: 30 april 2009, 10:01
Nomineringarna för den brittiska reklamtävlingen D&AD har nyligen släpps. Ogilvy Stockholm har lyckats kamma hem två nomineringar.
TR
Tobias Rydergren
Björn Ståhl. Foto: Björn Elgstrand
Byrån vann för några veckor sedan ett Guldägg för FN-förbundets kampanj ”Det okända lidandet” och har nu alltså belönats med en dubbelnominering i årets upplaga av den prestigefyllda internationella reklamtävlingen.
– Man kan aldrig förvänta sig att bli nominerad i D&AD. Att få en nominering i tävlingen är riktigt bra, men att få två nomineringar är gigantiskt, säger Björn Ståhl, Executive Creative Director på Ogilvy Group i Stockholm.
Vad innebär nomineringarna för er byrå?
– Våra nomineringar är ett kvitto på att det vi håller på med håller en hög klass.
Här är listan på de svenska nominerade byråerna:
Poster
Ogilvy, United Nations, Pair of jeans, Dress, Car
Print
Ogilvy, United Nations, Pair of jeans, Dress, Car
Digital
Starring, Fria tidningen, Hello FRA
Mobile Marketing
Forsman & Bodenfors, AMF Pension, Mms
Microsites
Daddy, Heinz, Talk to the Plant
Bland nomineringarna finns också sajten Hotel 626 som producerats av svenska B-Reel tillsammans med reklambyrån Goodby, Silverstein & Partners. Bröderna Calle och Pelle Sjönell på BBH i New York har nominerats i kategorin ambient för lanseringen av Oasis nya skiva ”Dig out your soul”.