Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Det är gigantiskt"

Publicerad: 30 April 2009, 10:01

Nomineringarna för den brittiska reklamtävlingen D&AD har nyligen släpps.  Ogilvy Stockholm har lyckats kamma hem två nomineringar.


Ämnen i artikeln:

DaddyStarringD&ADOgilvyForsman & Bodenfors

Björn Ståhl. Foto: Björn Elgstrand

Byrån vann för några veckor sedan ett Guldägg för FN-förbundets kampanj ”Det okända lidandet” och har nu alltså belönats med en dubbelnominering i årets upplaga av den prestigefyllda internationella reklamtävlingen.  
– Man kan aldrig förvänta sig att bli nominerad i D&AD. Att få en nominering i tävlingen är riktigt bra, men att få två nomineringar är gigantiskt, säger Björn Ståhl, Executive Creative Director på Ogilvy Group i Stockholm.

Vad innebär nomineringarna för er byrå?
– Våra nomineringar är ett kvitto på att det vi håller på med håller en hög klass.

Här är listan på de svenska nominerade byråerna:

Poster
Ogilvy, United Nations,  Pair of jeans, Dress, Car

Print
Ogilvy, United Nations, Pair of jeans, Dress, Car

Digital
Starring, Fria tidningen, Hello FRA

Mobile Marketing
Forsman & Bodenfors, AMF Pension, Mms

Microsites
Daddy, Heinz, Talk to the Plant

Bland nomineringarna finns också sajten Hotel 626 som producerats av svenska B-Reel tillsammans med reklambyrån Goodby, Silverstein & Partners. Bröderna Calle och Pelle Sjönell på BBH i New York har nominerats i kategorin ambient för lanseringen av Oasis nya skiva ”Dig out your soul”.

Emelie Kalén

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.