Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Det är roligt att de använder vår reklam i rubriken"

Publicerad: 19 oktober 2009, 14:14

Miljoner att vinna – inget att förlora är budskapet i Riksgäldens kampanj för premieobligationer. Idag sågas erbjudandet av E24 – fullständigt inbäddat i annonser för Riksgälden.


Ämnen i artikeln:

Riksgälden

Analysen på E24 är omgärdad av annonser från Riksgälden.

Mycket att förlora hos Riksgälden, är rubriken på Tomas Linnalas sågning av erbjudandet av nya premieobligationer som går ut i morgon. Han påpekar att den garanterade räntan är rekordlåg för sparformen.

Analysen är fullständigt inbäddad i inte färre än tre annonser från just Riksgälden.
– Vi har inga synpunkter på det. Vi är en sparaktör och ska synas där vår målgrupp finns.
– Sedan är texten skribentens tolkning och jag tycker att det är lite kul att han lånar rubriken från vår reklam, säger Christin Dylén, marknadschef på Riksgälden.

I morgon är sista dagen för att teckna sig för höstens premieobligationer.
– Vi är nöjda med resultatet för kampanjen hittills. Vi vet inte exakt hur det gått, men det ser bra ut.

Premieobligationer ges ut av Riksgälden två gånger om året. Vid varje tillfälle brukar obligationer för mellan 3,5 och 5,5 miljarder emitteras.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Riksgälden

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.