Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

"Det är viktigt att kunna vara lite stolt"

Publicerad: 27 Oktober 2009, 15:35

Stockholms Stad går ut i en ny kampanj för att hylla sitt eget och stockholmarnas miljöarbete. –Det är viktigt att kunna vara lite stolt, säger HannaWinéus, projektledare på Blomquist som gjort kampanjen.


Ämnen i artikeln:

Kampanjer på GBlomquist & CoStockholms Stad

Kampanjen kommer bland annat att synas bak på bussar.

Stockholm har blivit utsedd till Europas miljöhuvudstad under 2010 av EU. Det är ett resultat av ett långsiktigt och idogt miljöarbete av staden, enligt reklambyrån Blomquist.
Nu gör de en kampanj som går upp nästa vecka i tunnelbanan, både i tågen och på perrongerna, samt på baksidan av bussarna.
–Det är ett sätt att tacka stockholmarna och visa stolthet över att vi faktiskt är duktiga på det här, säger Hanna Winéus.

Enligt dem har utsläppen av växthusgaser minskat med 30 procent sedan 1995: från 5,4 till 3,8 ton koldioxid per invånare.

Kampanjen är en serie på fyra enheter där Blomquist gjort en skyline av kända byggnader i Stockholm på fyra miljöteman: som figurklippta träd, som moln, som löv på en kvist och som en våg i havet.

–Det vi vill visa är att vi gör miljö av Stockholm. Stockholm är grönt och består också av vatten, säger Janne Åkerblom, cd på Blomquist.

Arbetsgrupp: Stockholms Stad

Uppdragsgivare: Anette Riedel
Byrå: Blomquist
Arbetsgrupp: Ulrica Ingström AD, Therese Barosen Orginalare, Klas Almén Copywriter, Hanna Winéus Projektledare, Gunnel Öhrn produktionsledare, Janne Åkerblom Creative Director, Joanna Ågren på Mirage retusch.

Ulrika Fjällborg


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.