Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Det går asbra"

Publicerad: 20 November 2009, 10:32

Hifibutiken Pause drog i veckan igång en ny kampanj. Produkten som marknadsförs är trådlösa högtalare.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPause Ljud & BildFredrik Hjelmquist

– Det går asbra. Det är en helt fantastisk högtalare och kampanjen är lysande, säger Fredrik Hjelquist på Pause.

Pause är en butikskedja som är mångfaldigt prisbelönta för sin reklam, signerad Åkestam Holst. Butiken säljer ljud och bildutrustning med hög kvalitet och därmed också ett högre pris en elektronikvaruhusen.
– Vi har legat lite lågt ett tag på grund av lågkonjunkturen. Men den här produkten är bra och till ett lågt pris. Just nu säljer vi så in i helsike.

Fredrik Hjelmquist talar sig varm för produkten, men är också väldigt nöjd med kampanjen. Han passar också på att prata om reklamen med de kunder som besöker butiken.
– De gilla annonsen och vi har faktiskt fått en hel del beröm. Vi är också ensamma om den här produkten i Sverige och den är en indragare utan dess like.

De aktuella högtalarna kopplas in i ett vanligt vägguttag. Musiken strömmas sedan från en dator med hjälp av en dongel. Musiktjänsten Spotify är därför med på ett hörn i kampanjen. Pause har också gjort spellistor för olika rum som går att ladda ner från hemsidan.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.