Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Det händer på Kommunikationsarenan idag

Publicerad: 3 Juli 2019, 07:24

Fullspäckat program hos Resumé.

Onsdag betyder fullspäckat program på Resumés och Dagens Medias gemensamma kommunikationsarena. Läs allt om dagens event här.


Ämnen i artikeln:

AlmedalenEventAlmedalen 2019Kommunikation

Resumé och Dagens Media kör seminarium från morgon till kväll på vår gemensamma kommunikationsarena – en storsatsning för i år.

Vi har totalt 21 seminarier med ett brett spektra av teman som smygreklam i sociala medier, hållbarhet, arbetsmarknad, spel och AI.

Under onsdagen kör vi på högvarv. Kom gärna förbi vår trädgård på Mellangatan 22 i centrala Visby.

Utöver den strida strömmen av seminarier gör Resumés redaktion också daglig nyhetsrapportering från politikerveckan i Visby. På plats finns reportrarna Julia Lundin, Amanda Törner och Andreas Rågsjö Thorell.

Onsdag 3 juli

Onsdag 3 juli kl 8:15-8:45
Morgonsvepet LIVE: Dagens spaning inom media och kommunikation
Varje morgon bjuder vi på frukost och panelen sätter dagens agenda. Vi diskuterar kommunikation och medier samt listar de mest intressanta seminarierna, de hetaste debatterna och det som man inte vill missa under dagen.
Morgonens tema är hållbarhet, gäst uppdateras snart.
Begränsat antal platser, först till kvarn.
Arrangör: Resumé/Dagens Media/Medievärlden, Netigate
Program Almedalen >>

Onsdag 3 juli kl 09:00-09:45
Vem drar högsta vinsten på den omreglerade spelmarknaden?
Nya regler kring marknadsföring av spel på den svenska marknaden fick spelaktörerna att trycka på gasen i sin marknadsföring. Resultatet blev att vi översköljts av hetsig spelreklam vilket fått regeringen att hota med reklamförbud. Är medierna de stora vinnarna på den nya spelmarknaden? Vilket ansvar har medierna när det gäller att bidra till att skapa en måttfull spelmarknad?
Panel med Thomas Mattsson, Expressen. Hanna Riberdahl, Sveriges Annonsörer. Patrik Hofbauer, Svenska Spel. Malin Häger, TV4. Madeleine Nilsson, Dagens Media.
Arrangör: Dagens Media
Program Almedalen >>

Onsdag 3 juli kl 10:00-10:45
Vilka mekanismer ligger bakom ett mediedrev?
Vilka blir föremål för drev? Vad finns det för faror med mediedrev? Var går gränsen mellan vanlig journalistisk rapportering och ett ensidigt drev? Är PO:s tre månaders preskriptionsregel rimlig när drevet går?
Panel med Ola Sigvardsson, Allmänhetens Pressombudsman.Joachim Berner, entreprenör. Lena Mellin, Aftonbladet. Susanne Wigorts Yngvesson, Enskilda Högskolan Stockholm.
Arrangör: Medievärlden
Program Almedalen >>

Onsdag 3 juli kl 11:00-11:45
Kris, mediedrev och troll – så navigerar du i kris 2019
Krishanteringen följer inte längre skolboken. Hur ska företag hantera risker, kriser och konflikter i det nya medialandskapet och hantera den växande skaran troll? Kan man bygga förtroende i en kris? Hur rustar man och leder organisationen i kris?
Panel med Anna Erman Ojde, Danske Bank Sverige. Marcus Thomasfolk, Volkswagen Group Sverige AB. Boo Ehlin, kommunikationsrådgivare. Charlie Stjernberg, Prime Weber Shandwick. Fredrik Svedjetun, Resumé.
Arrangör: Resumé, Danske Bank
Program Almedalen >>

Onsdag 3 juli kl 12:00-12:45
Vilka är det som hatar på nätet? Ny studie från FOI
Många avstår i dag från att uttrycka sin mening offentligt i rädsla för att utsättas för hot och hat. Dessa hot riskerar att utarma det demokratiska samtalet. Totalförsvarets forskningsinstitut, FOI, har undersökt vilka det är som hatar, hotar och trakasserar journalister och opinionsbildare på internet.
Panel med Johan Fernquist, FOI. Helle Klein, Dagens Arbete. Thomas Mattsson, Expressen. Eva Sund, Polisen NOA. Ängla Eklund, Institutet för Juridik och Internet. Linnéa Kihlström, Medievärlden.
Arrangör: Dagens Media, TU – Medier i Sverige
Program Almedalen >>

Onsdag 3 juli kl 15:00–15:45
Hållbar kommunikation – är samhällsansvar också affärsnytta?
I takt med att företag vill få en mer meningsfull roll i människors liv och bidra till en bättre värld ökar också möjligheterna att påverka och förändra. Så vad händer när företag tar ett tydligare samhällsansvar? Vad är bra och mindre bra exempel på hållbar kommunikation?
Panel med Katarina Graffman, Dr Kulturantropologi. Håkan Olofsson, Cabomba Brothers. Alex Huber, TUI. Ulrika Fager,Preem. Andreas Rågsjö Thorell, Resumé.
Arrangör: Resumé
Program Almedalen >>

Onsdag 3 juli kl 16:00–17:00
Vem tar ansvar för en hållbar värld?
FN:s globala hållbarhetsmål ska verka hållbar utveckling, så vilka är dessa mål och vad innebär de för den enskilda individen? Talkshowen The Good Show blandar högt och lågt och gör hållbarhet lite enklare och där experter, forskare, artister, influencers, politiker och näringsliv har ett samtal kring hållbar konsumtion.
I säsongsavslutningen för The Good Show är fokus på FN-mål 17. Hur ska vi klara den snabba samhällsomställning vi behöver göra för en hållbar värld. Hur ser de samarbeten ut som behöver ske, och vem tar ansvar för att de sker?

Samtal med Rosanna Endre och Martin Sundberg, The Good Show. Ann Söderlund, influencer. Jens Orback, Global Challenges Foundation, Tove Ahlström, Global Utmaning. Mattias Goldmann, Fores. Hannah Nelson, Oxfam Sverige/Global Shaper Stockholm. Lina Burnelius, Greenpeace. Johanna Landberg, SPP. Sara Norell Murberger, Systembolaget. Carl Schlyter, Vändpunkt. Christina Körmendi, Nya Carnegiebryggeriet.
Arrangör: The Good Show, Carlsberg, Resumé, Dagens Media
Program Almedalen >>

Onsdag 3 juli kl 17:00–18:30
Carlsberg HållBAr AW
Slutet mingel med inbjudningslista, begränsat antal platser.
Arrangör: Resumé och Dagens Media tillsammans med Carlsberg

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.