Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Det ska vara en betaltidning"

Publicerad: 23 april 2008, 11:47

Efter Resume.se:s avslöjande om ett provtryck av Skånska Aftonbladet lägger Richard Kling korten på bordet. Man har gjort ett provtryck av en tidning tillsammans med Aftonbladet men titeln är inte registrerad hos PRV.


Richard Kling. Foto: SkD

– Vi har testat hur det skulle kunna se ut med ett samarbete mellan Aftonbladet och Skånskan, säger vd Richard Kling till Resume.se.

Hur långt har ni kommit med planerna?
– Vi har inte kommit särskilt långt med planerna. Vi har inte beslutat någonting om man säger så. Vi tittar på olika scenarior och gör sammantagna bedömningar. Inget säger att det går åt det här hållet.

När började ni fila på den här idén?

– För några månader sedan.

Har det vuxit fram under diskussioner om presstödet?
– Nej.

Är det här tänkt att vara en gratistidning eller betaltidning?
– Det ska vara en betaltidning.

Ni har inte registrerat Skånska Aftonbladet hos PRV – ni är inte rädda för att Bonnier går in och snor titeln för att jävlas?
– Nej, det har vi inte gjort. Vi trodde inte att det här skulle bli torgfört vid det här stadiet men det blev det ju på grund av er.

Du vill inte skicka över en pdf på ettan?
– Hahaha, nej, det har jag inte, haha.

När börjar ni trycka i nya tryckeriet?
– I början på nästa år.

De skulle väl gärna ha en extra tidning?
– Det skulle de nog inte tacka nej till.

Det känns som jag måste dra varenda rad ur dig – vad vill du själv säga om samarbetet?
– Vi tittar på om det är en bra väg för våra parter att göra den här typen av samarbete. Där är vi nu.

Vad har du haft för kontakt med Aftonbladet-ledningen under dagen?
– Jag har haft kontakt med Carl Gyllfors.

När Resume.se senare når Carl Gyllfors ändrar han sitt tidigare svar "jag vill varken bekräfta eller dementera" till:
– Det kan vara på sin plats nu att bekräfta att vi för diskussioner med Skånska Dagbladet.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.