Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

DN bjuder in reklamskolorna

Publicerad: 6 april 2011, 06:51

Några av landets bästa reklam- och designskolor bjuds in till DN Reklamcup.
De får chansen att tävla mot varandra i DN Reklamcupen JR och på så sätt vinna en plats i den stora tävlingen i sommar.


Inför den åttonde upplagan av DN Reklamcupen bjuds nu Forsbergs skola, Beckmans Designhögskola, Hyper Island och Bergh SoC in till tävlingen för första gången.

Inbjudan vänder sig till alla elever på skolorna och uppdragsgivaren är den skola de går på. I ett första skede tar skolorna fram sitt bidrag genom en intern omröstning, sedan möts skolorna i semifinaler och en final på webben. Den slutliga vinnaren går sedan direkt in i sommarens stora Reklamcup på sidan tre eller fem i DN.

-          DN reklamcupen Jr är en fin chans för våra studenter att visa att de klarar även printmedia. Med möjlighet att bli publicerad i DN och en få resa till New York så hoppas jag att de nappar på utmaningen, säger Johanna Frelin, VD för Hyper Island, i ett pressmeddelande.

Vinnaren i varje match utses av en 6 man stark jury samt en sjunde röst från ”folket”. I år är det möjligt för alla att rösta på sin favorit genom en omröstningsfunktion på facebook.

-          Vi vill även att reklamskolorna ska få upp ögonen för DN och DN Reklamcupen. Tävlingsformatet är unikt och spännande till sin karaktär, det passar dem perfekt!  Skola mot skola, lite Oxford mot Cambridge, fast i mycket modernare tappning, säger Kristofer Dalin, Projektledare DN, i pressmeddelandet.

I slutet av maj vet vilken skola som gjort den mest kreativa annonsen för sin skola. Matcherna kommer att utspelas på Reklamcupens Facebook-sida som lanseras inom kort.

Christian Ström

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.