Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Dominans för OTW i de senaste årens Swedish Content Awards

Publicerad: 21 Maj 2019, 11:48

Så har konkurrenterna OTW och Spoon stått sig emot varandra i SM i content de senaste nio åren.


Ämnen i artikeln:

Swedish Content AwardsSwedish Content AgenciesSpoonOTW

Förra veckan utsågs Sveriges starkaste content marketing i Swedish Content Awards. Tävlingen, som arrangeras för 19:e gången i rad, har historiskt dominerats av contentbyråerna Spoon och OTW.

LÄS MER: "Swedish Content Agencies: Därför kan Spår klassas som content marketing"

I år var det OTW som tog storslam med 11 vinster totalt – att jämföra med Spoons 3. Vid en tillbakablick står det klart att OTW har toppat vinnarlistan de senaste fem åren. Tronskiftet kom 2014, då OTW lyckades knipa lika många nomineringar som Spoon. Innan dess hade Spoon dominerat sedan 2011. Se nedan hur de två konkurrenterna stått sig emot varandra i SM i content de senaste nio åren.

Spoons och OTW:s vinster:

2019:
Spoon: 3
OTW: 11

2018:
Spoon: 3
OTW: 8

2017:
Spoon: 7
OTW: 8

2016:
Spoon: 3
OTW: 6

2015: (När tävlingen hette Guldbladet)
Spoon: 4
OTW: 5

2014:
Spoon: 9
OTW: 9

2013:
Spoon: 6
OTW: 5

2012:
Spoon: 8
OTW: 5

2011:
Spoon: 2
OTW: 2

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.