Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Dramaten får ny marknadschef efter stökig vår

Publicerad: 23 Maj 2019, 21:29

MeToo-upprop och demonstrationer, Josefin Nilsson-dokumentären släpps, VD Eirik Stubø avgår i april. Hur ska Dramatens tillträdande marknads -och kommunikationschef Malin Forkman förhålla sig till sitt kommande uppdrag?


Hon har jobbat med kommunikation vid Arla, Spendrup, Kungliga operan och senast Systembolaget där Malin Forkman var chef för kommunikationsutveckling. Efter sju år tackade hon ja i januari till ett jobb på en plats som nog väcker fler associationer i dag än i början av året.

– De värderingar man står för i en organisation, eller en familj för den delen, det är också vad man förmedlar utåt, så en väl fungerande internkommunikation är en viktig del i helheten, säger Malin Forkman.

Hur Malin Forkman resonerar inför sitt nya jobb kan du höra i veckans avsnitt av Kommunikationspodden!

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.