Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Dubbdäck eller inte?

Publicerad: 11 november 2009, 12:46

Trots att det nordiska vinterklimatet lämpar sig bäst för dubbfria däck, väljer många bilförare det motsatta. Detta vill däckföretaget Bridgestone få bilförare att fundera på.


Bridgestone hjälper dig att välja

Nu drar Bridgestone, tillsammans med Lennandia advertising, igång Däckvalet. Kampanjen kommer att gå prarellt med Vägverkets aktuella informationssatsning om fördelar och nackdelar med dubbat kontra dubbfritt. Det viktiga är att fundera på huruvida du verkligen behöver dubbdäck eller inte.

– Vi använder denna debatt som en del av kampanjen. Det är ett viktigt val i livet och vill helt enkel att man ska tänka efter två gånger innan man skaffar dubbade däck, säger Jan Lennartsson, projektledare på Lennandia Advertising, till Resume.se.

Kampanjen kommer att gå som två radiospottar i Mix megapol. I den ena får lyssnarna höra hur bruden vid altaret är osäker om hon ska svara ja till brudgummen eller inte. Hon vill testköra innan. För Jan Lennartsson är spotten humoristisk med livsval i centrum och passar perfekt för radio.

– Ja, men vi vänder ju oss till bilägare och vilket bättre sätt finns det att nå dem om inte i bilen? Dessutom blir människor allt mer miljömedvetna och då passar det att ta ett aktivt val i en sådan här viktig fråga.

Kampanjen pågår november ut och    du kan testa din förmåga att välja på www.dackvalet.se. Är du inte nöjd efter att ha testkört dina dubbfria däck efter en månad är du välkommen att byta tillbaka till dubbdäck hos din närmsta återförsäljare, kostnadsfritt.

För att lyssna, klicka här

Matilda Sundåker

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.