Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Dubbla vinstchanser för svenska klimatkortet

Publicerad: 19 Juni 2019, 07:39

Mathias Wikström och Johan Pihls klimatkompenserande kreditkort DO Black får två nomineringar i creative ecommerce.


Ämnen i artikeln:

DoconomyCannes LionsRBKCannes Lions 2019

DO Black är kortet som ska göra det lättare för privatpersoner att minska sin klimatpåverkan. Istället för de sedvanliga bonusarna kopplade till betalkort säger DO Black stopp när man ska genomföra ett köp som överstiger FN:s rekommenderade gräns för koldioxitutsläpp. Kortet är framtaget av RBK med Johan Pihl och Mathias Wikström i spetsen.

LÄS MER: Innovationsduon hjälper konsumenterna att minska sin klimatpåverkan – med banktjänst

Sedan tidigare är DO Black nominerad i Cannes Lions innovationskategori, och under onsdagsförmiddagen nominerades projektet ytterligare två gånger. Den här gången är det i kategorin creative ecommerce, en kategori som belönar innovation och optimering som lett till antingen ökat konsumentengagemang eller ökad försäljning.

Prisutdelningen sker imorgon kväll.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.