Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Duo satsar på kundtidningar

Publicerad: 7 september 2010, 15:19

Carlos Rojas går in som ägare i ett nytt tidningsföretag: Fellow Publishing – ett kundtidningsföretag med etisk profil som ska profilera sig med jämställdhets- och mångfaldsfokus.


truetrue2020-09-16T17:18

Carlos Rojas och Sanna Verner-Carlsson

Fellow Publishing har ännu inte registrerats som bolag men ska bli ett reko kundtidningsföretag med fokus på mångfald och jämställdhetsfrågor.
– Alla – oavsett kön och bakgrund – ska få lika mycket utrymme i tidningen. Många företag jobbar med detta perspektiv, men missar det sista ledet i kundtidningen som är ansiktet utåt för företaget. Vi har fått väldigt positiv feedback på idén, säger Sanna Verner-Carlsson.

För att inte ännu vara ett ­registrerat företag har Fellow Publishing stora planer:
– Vi kommer att spika vår första kund i september och siktar på sex stora, löpande uppdrag i slutet av 2011.

Fellow Publishing ska bli ett handelsbolag med tre del­ägare: Sanna Verner-Carlsson och Carlos Rojas äger 43 procent var och reklambyrån Fellowshop 14 procent. Vd blir troligen Sanna Verner-Carlsson, som jobbade tillsammans med Carlos Rojas på Gringo.
– Min roll blir mer av ideologisk karaktär, säger Carlos Rojas.

De tre delägarna startar företaget med tre tomma händer:
– Jag jobbar nästan alltid utan startkapital. Det går rätt bra ändå och då drar du inte på dig en massa onödiga utgifter, säger Carlos Rojas.

Ulrika Fjällborg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.