Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Duon lämnar Klikki och startar konsultbolag

Publicerad: 15 September 2017, 12:25

Jiannis Hristofilopoulos och Anders Nygren, duon bakom digitaliseringskonsultbolaget Peregrine.

Digitala konsultbyrån Klikkis vd Anders Nygren och creative director Jannis Hristofilopoulos lämnar bolaget och startar konsultbolaget Peregrine. Det nya bolaget ska hjälpa marknadsavdelningar med strategisk kompetens inom digitalisering.


Efter sex år på bolaget, de senaste fyra som vd, lämnar Anders Nygren det digitala konsultbolaget Klikki för att starta eget med Klikkis tidigare creative director Jannis Hristofilopoulos. Det nya bolaget, Peregrine, ska som konsulter hjälpa marknadschefer med digitaliseringsprocesser.

– Vi har bara sett början på detta skifte, om några få år kommer inga konkurrenskraftiga kampanjer skötas av människor. Marknadsföring blir ett ”techgame” och annonsörer måste idag börja bygga sina partners och sin ”marketing technology stack” för att ha en chans att hinna med i denna automatisering, säger Anders Nygren, CEO på Peregrine.

Duon menar att företag måste bli bättre på att sammanlänka IT-, marknads- och säljavdelningarna för att lyckas med den digitala omställningen. Den kreativa höjden och relevansen i kommunikationen måste dock fortsätta hålla samma nivå.

– För att plattformarna ska vara effektiva behöver de dock ”fyllas” med stora volymer kreativt material i olika format. Snabbhet och skalbarhet i den kreativa processen blir kritiskt för att kunna matcha ett närmast omättligt sug från algoritmerna efter budskap att testa och optimera ner på individnivå och där kommer teknologi som tex. Bannerflow bli viktig, avslutar Nygren.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.