Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 13 april 2009, 11:09
Fantasin är mottagarens största tillgång.
McCann Erickson och Acne Film har med sin senaste film för Durex överlistat de annars så pryda brittiska tv-reglerna.
Över gränsen, tyckte anmälaren som vände sig till brittiska Advertising Standards Authority, ASA, när han fick se senaste Durexreklamen från McCann Erickson och svenska Acne Film, skriver Brand Republic.
Men sanningen ligger som alltid i betraktarens ögon.
Till tonerna av Mozarts Trollflöjten flödar ett antal kvinnor förbi, samtliga verkar av allt döma befinna sig i en tillfredsställande kontext.
Filmen avslutas trovärdigt med payoffen: "Feel like never before. New Durex Play O. Pleasure-enhancing gel for women. Durex play, all you need."
Och vad tyckte granskaren?
Inga invändningar, men kör den efter klockan 11 på kvällen.
Peter Willebrand