Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ecpat flyttar till Generator

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Ecpat, en av Romsons mest belönade kunder, har efter en omfattande reklambyråpitch nu valt Generator som ny reklambyrå.


Ecpat Sverige, som bland annat arbetar med att bekämpa barnsexturismen, hann samarbeta med Romson i två och ett halvt år. När byrån i somras splittrades och delar av byrån fusionerade med Cole Russell & Pryce, valde Ecpat att se över sin egen situation. Under augusti och september tog Ecpat in offerter från 12 reklambyråer för ett eventuellt samarbete. Bland dessa valdes sex byråer ut för ett möte och det i slutstriden stod valet mellan Paradiset, Tempel och Generator. Enligt Helena Klingvall på Ecpat Sweden är nu byråvalet klart och det blir Generator som tar över uppdraget. En viktig anledning är reklambyråns mångåriga erfarenhet av att arbete med ideella organisationer, däribland Rädda Barnen, Svenska Naturskyddsföreningen och Hjärt- och Lungfonden.

Pia Grahn

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.