Nyheter
Efter 18 år: Björn Ståhl lämnar Ingo
Publicerad: 19 september 2022, 11:26
Björn Ståhl kom till Ingo från Lowe.
Foto: Fond & Fond
En av Sveriges längst sittande kreativa chefer lämnar sin post.
Efter 18 år som kreativ chef på Ingo lämnar Björn Ståhl byrån. Han var creative director redan när byrån grundades 2008 och har sedan 2010 bildat radarpar med vd:n Håkan Karlsvärd. Under Björn Ståhls kreativa ledarskap har Ingo vunnit ett otal kreativa priser, däribland två grand prix i Cannes Lions och två svarta pennor i D&AD. Bland de mest uppmärksammade jobben finns ”Dill” för Lidl (2013), ”The Swedish number” för STF (2016) och ”Moldy whopper” för Burger King (2020).
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.