Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Efter rensningen – LRF Media satsar på matmagasin

Publicerad: 22 maj 2013, 12:10

Anna Michelson, chefredaktör för Äkta Mat

Nyligen sålde LRF Media fem titlar inom fiske, trädgård och inredning till konkurrenten Aller Media. Nu tar förlaget nya tag och lanserar Äkta Mat – efter sommaren.


Ämnen i artikeln:

LRF Media

I början av maj gjorde LRF Media klart med försäljningen av Drömhem & Trädgård, Trädgård & blommor, Fiske för Alla och Allt om Flugfiske till Aller Media.

I samband med försäljningen fick all befintlig personal på titlarna erbjudandet att följa med till konkurrenten med start den 1 juni.

Nu gör LRF Medias en ny satsning med Äkta Mat – ett magasin som kommer att fokusera på lokala, ekologiska råvaror och matlagning från grunden.

Den nya magasintiteln planeras komma ut med tio nummer per år och kompletteras med ett flertal digitala tjänster senare under hösten.

– Äkta Mat kommer att ha ett annat upplägg än de befintliga mattidningarna på marknaden. Det är inte ytterligare en recepttidning. Fokus ligger på inspiration, fakta och kunskap om var man hittar säsongens godaste råvaror och hur man lyfter dem till nya smakhöjder. Äkta Mat kommer inte vara så tjusig och tillrättalagd, utan kretsa kring hur kul det är att laga mat från grunden, säger Anna Michelson som blir chefredaktör och ansvarig utgivare i ett pressmeddelande.

Anna Michelson har bland annat varit chefredaktör för tidningen Gourmet. Nu lämnar hon tjänsten som chefredaktör på Allt om Vin inom förlaget. Hon ersätts från månadsskiftet av Sanna Sjöholm, som tidigare jobbat med utlandssatsningar inom förlaget. Hon blir tillförordnad chefredaktör på Allt om Vin.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

LRF Media

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.