Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Efter Teliabråket: Magine vill locka till sig kunderna

Publicerad: 2 april 2015, 07:07

Passar på efter Teliabråket.

Efter att SBS Discovery och Telia hamnat i storbråk har 700 000 kunder hamnat i kläm. Streamingtjänsten Magine gör sak av detta – och ska "rädda" påskhelgen för kunderna.


Ämnen i artikeln:

TeliaSBS DiscoveryMagine

Resumé har tidigare rapporterat om turerna kring Teliabråket. Telia kom inte överens med SBS Discovery och natten till i går släckte bolaget därför kanalerna för sina kunder. Det handlar bland annat om Kanal 5, 9, Eurosport och Discovery Channel.

Det har fått kunder att både rasa mot och överge Telia.

Streamingtjänsten Magine ser nu sin chans och ska "rädda" påskhelgen för de kunder som är ilskna på Telia. De drog i gång med stort buller och bång hösten 2012 och skulle bli tv-världens motsvarighet till Spotify. Sedan 2013 har de tagit in 225 miljoner kronor i rikkapital.

– Så fort utbudet minskade hos Telia såg vi en ökad registrering hos oss, det är uppenbart att kanalerna är viktiga för målgruppen. Detta i kombination med att man kan titta på tv med Magine TV var man än befinner sig Sverige verkar locka många som ska resa under påskhelgen, säger Alexander Jamal, Sverigechef på Magine TV.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

TeliaSBS DiscoveryMagine

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.