Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Egmont köper Kungliga Magasinet

Publicerad: 20 december 2016, 12:09

Kungliga Magasinet grundades 2012 av hovexperten Roger Lundgren. Nu köper Egmont Publishing upp tidskriften.


Ämnen i artikeln:

EgmontEgmont Publishing

Egmont köper Kungliga Magasinet av Royal Publishing Group.
– Vi har haft en fantastisk utveckling de senaste åren då magasinets läsarantal har ökat kraftigt i kombination med stark annonsförsäljning. Nu fokuserar vi på våra lokala gratismagasin till fullo och önskar Egmont Publishing stort lycka till med denna fantastiska produkt, säger Daniel Andersson Alm, vd Royal Publishing Group AB i ett pressmeddelande.

Förra året omsatte bolaget drygt 15 miljoner kronor och gjorde en vinst på en halv miljon. Magasinets grundare och chefredaktör Roger Lundgren följer med till Egmont i affären. Där blir hav även hovexpert för Hemmets Journal.
– Det här känns jättebra. Egmont har en lång tradition av att driva och utveckla varumärken mot en målgrupp som är intresserad av kungligheter. Framförallt delar de min ambition om att tidningen ska fortsätta att växa och utvecklas, säger han.

Planen är att ge ut totalt 6 nummer av Kungliga Magasinet och tre nummer av Kungliga magasinet under 2017.
– Kungliga Magasinet passar bra in i vår stora portfölj av nischade tidningar och magasin, och det är en titel som vi tror mycket på, kommenterar Marika Bark, förlagsdirektör på Egmont Publishing.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

EgmontEgmont Publishing

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.