Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Egmont skrotar klassiska titlar

Publicerad: 28 augusti 2013, 09:55

Egmont lägger ner sex av sina annonstidningar och vill göra sig av med elva personer.


Ämnen i artikeln:

Egmont Tidskrifter

Egmont Tidskrifter lägger ner annonstidningarna Motorbörsen, Båtbörsen, Campingbörsen, Veteranbörsen och Entreprenadbörsen samt tidningen Vintage. I samband med detta genomförs justeringar även inom andra funktioner på företaget, bland annat på annonsavdelningen och marknadsavdelningen.

– I samband med att vi ser över vår tidskriftsportfölj kommer tyvärr flera duktiga medarbetare att behöva sluta på företaget. Det är naturligtvis tråkigt, men nödvändigt för att vi ska kunna fortsätta att vara ett framgångsrikt förlag, säger Per Kjellander, vd på Egmont Tidskrifter.

Motorbörsen och Båtbörsen har funnits i snart 20 år men till sist blev konkurrensen från inernetannonserna alltför svår. Totalt innebär de föreslagna förändringarna en övertalighet på elva tjänster. Företaget inleder nu förhandlingar med berörda fackklubbar.

– Mediabranschen är under transformation och så även tidskriftsbranschen, säger Per Kjellander. Detta kräver kontinuerlig anpassning av våra erbjudanden och sättet vi arbetar på. Vi har i många år varit bra på att balansera offensiva satsningar med moderniseringar och effektiviseringar vilket gör att vi idag lyckas kombinera goda journalistiska produkter med en av branschens bästa lönsamhetsnivåer.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Egmont Tidskrifter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.