Nyheter
Egmont vill locka unga killar med rekordtidning
Publicerad: 10 juni 2008, 07:57
Egmont Kärnan har en rad tjejtidningar. Hittills har killarna fått klara sig med sporttidningar, men nu får de ett alternativ: The Official Magazine Guinness World Records.
TR
Tobias Rydergren
Första numret finns ute i butik.
Magasinet görs i samarbete med Guiness World Records, som ger Egmont tillgång till deras databas. Även Discovery kommer att bidra med material till tidningen.
– Det är en tidning som efterfrågats när vi intervjuat unga killar, säger Linda Nehlstedt, affärsområdeschef på Egmont Kärnan.
Det blir en månadstidning som kommer ut i Sverige, men det finns planer på att ge ut den i fler länder.
– Det är världspremiär i Sverige, men om det går bra kommer vi även att ge ut den i andra länder där Egmont har verksamhet.
Det första numret finns redan ute i butik nu. Målgruppen är killar mellan 10 och 15 år.