Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Egmont vill locka unga killar med rekordtidning

Publicerad: 10 juni 2008, 07:57

Egmont Kärnan har en rad tjejtidningar. Hittills har killarna fått klara sig med sporttidningar, men nu får de ett alternativ: The Official Magazine Guinness World Records.


Första numret finns ute i butik.

Magasinet görs i samarbete med Guiness World Records, som ger Egmont tillgång till deras databas. Även Discovery kommer att bidra med material till tidningen.
– Det är en tidning som efterfrågats när vi intervjuat unga killar, säger Linda Nehlstedt, affärsområdeschef på Egmont Kärnan.

Det blir en månadstidning som kommer ut i Sverige, men det finns planer på att ge ut den i fler länder.
– Det är världspremiär i Sverige, men om det går bra kommer vi även att ge ut den i andra länder där Egmont har verksamhet.

Det första numret finns redan ute i butik nu. Målgruppen är killar mellan 10 och 15 år.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.