Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Elin klingar av

Publicerad: 22 Mars 2012, 10:23

Elin Kling modechef på Styleby

Foto: STYLEBY

Modemagasinet Styleby som är uppbyggt kring modeprofilen Elin Kling, även modechef för tidningen, vann tidigare i år Resumés pris Sveriges bästa nya tidskrift. Nu trycker Styleby för första gången ett omslag utan Kling själv på omslaget.


Ämnen i artikeln:

Jonna BerghStylebyElin Kling

Modemagasinet Styleby vann i år Resumés pris för Sveriges bästa nya tidskrift. Magasinet är uppbyggt kring modeprofilen Elin Kling som har vuxit till ett etablerat personligt varumärke. Första numret av Styleby kom ut i mars 2011 och idag har tidningen en upplaga på 29 400.

Jonna Bergh, chefredaktör på Styleby berättar för Resume.se att magasinet har haft ett ”otroligt bra” första år och tiden som kommer kommer att ägnas åt utvecklig av magasinet och webben:

– Styleby har haft ett himla bra lanseringsår. Nu har vi det svåra andra året framför oss, vi är ju inte längre the new kid on the block, säger Jonna med ett skratt.

Ikväll firar Styleby 1 år samtidigt som nya utgåvan av tidningen kommer ut där de för första gången har valt att inte ha Elin Kling på omslaget, den här gången, för Styleby nummer åtta kommer istället en toppmodell synas först.

– Vår strategi har varit att jag skulle vara på omslagen första året för att sedan blanda upp detta med andra kvinnor, och nu är stunden kommen. Vi hoppas att läsarna köper även detta – och jag kommer att dyka upp på omslagen ibland även fortsättningsvis, säger Elin Kling.

Erika Siljendal

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.