Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Elin Klings budgetknock

Publicerad: 11 Maj 2011, 10:28

Elin Kling har haft ett pressat schema i år med stressymptom. Men det hårda slitet har gett utdelning. Första numret av Bonnier Tidskrifters ”Style By”, med Elin Kling som dragplåster, gick 35 procent över budget på upplagan och 73 procent över budget på annonsförsäljningen.


Ämnen i artikeln:

Style ByElin Kling

Style By, med Elin Kling, ger klirr i kassan för Bonnier Tidskrifter.

Elin Kling gör ”en Amelia Adamo” och frontar tidningen själv. Hårt jobb ligger bakom produkten.

– Jag börjar få risigt hår. Det är någon form av stressymptom, sa Elin Kling till Resume.se i februari.

På omslaget av första numret som kom i mitten av mars fanns hon till och med i sju skepnader på den utvikningsbara förstasidan. Och hon är nöjd med starten.

I april berättade Elin Kling för Resume.se att tidningen överträffat den tajta budgeten med råge, både för nummer ett och nummer två.

Nu släpper Bonnier något mer detaljerade uppgifter. Prenumerationsupplagan är 131 procent över budget, totalupplagan är 35 procent över budget och annonsförsäljningen överträffar budget med 73 procent.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Style ByElin Kling

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.