Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

En riktig skitkampanj

Publicerad: 4 Maj 2010, 13:49

Tänk om du fick ta lika mycket skit som din bil. Det är budskapet i OKQ8:s nya kampanj som rullar nu i maj. Satsningen är stor och innefattar reklamfilm, radio, webb, annonser och butik.


Ämnen i artikeln:

OKQ8Ogilvy

Kampanjen kommer att gå i kvällspress och magasin.

– Det är en helt integrerad kampanj som ska vara väldigt tydlig när du kommer till några av våra stationer, samtidigt som den rullar i medierna, säger Peter Tiberg, marknadsdirektör på OKQ8.

Den nya kampanjen är en naturlig förlängning av OKQ8:s reklamkoncept ”Länge leve bilen”, som reklambyrån Ogilvy ligger bakom.
– Vi vet från fokusgrupper att folk mår bra av att tvätta bilen, men samtidigt gör de det för sällan. Vi vill med kampanjen befästa vår marknadsledande position.

Kampanjen består av tre reklamfilmer som är regisserade av Ulf Johansson på Smith & Jones. Två av filmerna har börjat sändas, medan den tredje kommer att börja visas längre fram i maj. Kampanjen kommer också att synas i kvällspress, magasin och på webben. Dessutom har Ogilvy skrivit ”Skitlåten”, som kommer att höras som radioreklam.

Till kampanjen kopplas också ett erbjudande som innebär att den som tankar får en krona i rabatt per liter i rabatt på bilvård när man tankar. Peter Tiberg var en av de första som nappade på erbjudandet.
– Men tyvärr har jag en liten tank, så jag fick bara 33 kronors rabatt.

Skitlåten

Arbetsgrupp: OKQ8

Kund OKQ8:
Peter Tiberg
David Andersson
Filip Arwidson

Reklambyrå Ogilvy:
Projektledare: Håkan Karlsvärd
Produktionsledare: Lena Granhammer
Creative director: Björn Ståhl
copy: Per-olof Lundgren
Art director: Richard Baynham och Attila Kiraly
Original: Fredrik Casservik
Planner: Thomas Wejgle
Action: Henrik Johansson

Fotograf: Petrus Olsson / Adamsky

Byråproducent: Markus Alm/Colony

Produktionsbolag: Smith&Jones
Regisör: Ulf Johansson

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

OKQ8Ogilvy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.