Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Eon gillar inte Gudrun

Publicerad: 25 november 2009, 08:54

Vi tror på handling. Det är Eon:s budskap i sin nya kampanj, signerad Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

EonForsman & Bodenfors

– Vi vill fylla vårt varumärke och visa upp allt som vi faktiskt gör, säger Carina Brorman varumärkes- och kommunikationsdirektör på Eon.

Bakgrunden till kampanjen är ett långt arbete som pågått under hela året kring att försöka ta fram en nordisk kommunikations plattform, in under detta ryms även arbetet kring att definiera hur kommunikationen ska se ut i Sverige och övriga Norden.
– Vi har traditionellt i vår kommunikation tidigare fokuserat kring olika konsumenterbjudanden. Vi vill med detta visa bredden på vår verksamhet och visa på vad vi gör här och nu.

Webben kommer att bli den samlade punkten i kampanjen där man beskriver totalt ett 60-tal projekt inom 9 olika områden. I kampanjen som kommer att gå i print i dagspress och magasin och gå upp i helgen vill man på ett lekfullt, humoristiskt sett, men med en allvarlig ton i grunden och texterna lyfta fram vem man är och vad man gör.
– det här är ett helt nytt sätt för oss att kommunicera på, och det känns som en naturlig del i utvecklingen. Det är dags att ta ett grepp om vår kommunikation och visa på vad vi gör, från produktion, distribution till service och försäljning. Genom att vara konkreta och med en humoristisk vinkel men samtidigt på ett allvarligt sätt berätta, hoppas vi kunna nå samtliga av våra målgrupper, med vårt budskap; vi tror på handling, säger Carina Brorman.

Eons senaste stora nationella annonskampanj var i oktober 2008. Detta är första kampanjen, i Norden med nya huvudbyrån Forsman & Bodenfors.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

EonForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.