Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Erik Årnell: ”Ska samla erfarenheter långt ifrån vår industri”

Publicerad: 18 Juli 2019, 08:01

Erik Årnell, ny vd på Ehrenstråhle, svarar på sommarfrågor.

Foto: Press

Ehrenstråhles nya vd Erik Årnell byter Stockholm mot surfing i Biarritz. Inspirationen hittar han utanför reklambranschen – och utlovar sprängstoff från byrån i höst.


Ämnen i artikeln:

EhrenstråhleReklam

Vad gör du i sommar?
– Det jag ser fram emot mest är några dagars vågsurfing i Biarritz och San Sebastian. Sen ska jag lära kidsen att cykla och simma så vi kan äventyra tillsammans.

Vad läser du i hängmattan?
– Jag har för många bokstavskombinationer för att spendera långa stunder i en hängmatta. Därför gillar jag Blinkist, då kan jag snabbt förkovra mig i ämnen och titlar som jag aldrig hade långläst.

Vad lyssnar du på?
– Ska hänga en del med svärföräldrarna från England. Då blir det The Specials, The Jam och framförallt Madness. På en bra dag så kan jag klämma in Happy Mondays och Stone Roses i den spellistan.

Hur mycket hänger du med i vad som händer i kommunikationsbranschen under sommaren?
– Min semesterfilosofi är att samla på mig massa erfarenheter och kunskap så långt bort från vår industri som möjligt. En diversifierad industri är en mer kreativ industri. Det måste vi blir bättre på överlag. Vi är på tok för lika varandra idag, vi läser och gör samma saker. Historiskt sätt så har det varit ett rätt kasst recept för kreativitet.

Vad ser du mest fram emot i höst?

– Att skapa ett sjuhelsikes momentum för Ehrenstråhle, så håll utkik!

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

EhrenstråhleReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.