Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ester: "Det här verkar fortsätta i all evighet"

Publicerad: 26 juni 2010, 11:40

Framgångarna i Cannes fortsätter för Ester. Byråns cd, Lotta Mellgren, är mycket överraskad att man nu också är med och slåss om det nyinstiftade Grand Prix for Good med sin kondomkampanj för Lafa.


I måndags stod det klart att lilla byrån Ester vunnit ett Guld- och ett Silverlejon inom Promotion & Activation. I kväll har byrån alltså chans på ytterligare ett prestigefullt Cannes-pris – Grand Prix for Good Contenders.

Esters cd, Lotta Mellgren, befinner sig på hemmaplan och hade inte en susning om det hela:   
- Jag kan knappt tro det. Det här verkar fortsätta i all evighet och det är verkligen synd att vi inte befinner oss i Cannes. Jag kan knappt vänta på kvällens besked, säger Lotta Mellgren.

Grand Prix for Good är nytt för i år i Cannes. Samtliga Guld-vinnare i de olika kategorierna bedöms av juryn för Titanium & Integrated. Tävlingen gäller endast bidrag som inte har möjlighet att vinna ett Grand Prix i de övriga kategorierna för att dem handlar om välgörande ändamål samt olika former av uppdrag för offentlig sektor.

Totalt 26 bidrag är med och slåss om priset. Ester kämpar mot internationella jättar som: TBWA, DDB, BBH och Jung von Matt:

- Det känns otroligt spännande för lilla Ester att synas bland de här världsnamnen. Det blir nog mycket tufft. Så oavsett hur det går är det bara enormt hedersamt att få vara med, säger Lotta Mellgren.

Då Esters guldlejon skulle delas ut befann sig inte byrån på plats i Cannes, utan Komms Digge Zetterberg, tog emot priset.  På måndag får Ester sina lejon:

- Lejonen passar bra till vår guldtapet. Med tanken på att det är första gången vi vinner Guld- och Silverlejon i Cannes får vi nog skaffa oss ett vitrinskåp att placera lejonen i, säger Lotta Mellgren.

Om hon även får möjlighet att placera att Grand Prix-lejon i skåpet återstår att se.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.