Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Ett år utan dess like"

Publicerad: 11 maj 2011, 09:39

Tre Kronor blev Årets Mediebyrå förra året och är nu de som konkurrenterna jagar.
– Det är små marginaler om man ska vara där uppe eller bara nära, säger vd Niclas Fröberg till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Tre KronorStockholm Media Week

Tre Kronor

Ni vann tävlingen senast. Vad har segern inneburit?
– Det har inneburit ett kvitto på att vi har en fantastisk personal, och att vi har höjt oss både kvalitativt och ekonomiskt, säger vd Niclas Fröberg.

Har det inneburit att det är lättare att rekrytera folk?
– Nja, vi hade ju inte direkt något problem med det innan. Bra människor lockar andra bra människor.

Hur har året varit?
– Det var ett år utan dess like. Vi vann nya kunder som Tre och Unibet och gick bra i tävlingarna. Så här i backspegeln var 2010 ett jättebra år. Ekonomiskt ökade vi vår byråintäkt till cirka 20 miljoner och omsättningen gick upp till ungefär 145 miljoner.

Hur känns det inför årets tävling?
– Vi vann både Årets Mediebyrå och DI årets byrå förra året. I år kom vi tvåa i DI årets byrå¨. Det är små marginaler som gäller om man ska vara där uppe eller bara nära.

Vad karaktäriserar er?
– Vi säger som de kunder som anlitar oss. Passionen för kundens affärer.

Hur firade ni förra året?
– Vi var kvar länge på festen efter utdelningen och firade.

Och om ni vinner i år?
– Då antar jag att det blir något liknande.

Fakta

Tre Kronor Media & Reklam grundades 2007.

28 personer arbetar på byrån.

Senaste byråintäkt (2010): 20 miljoner.

Bland kunderna finns bland annat Folkia, Rusta, Unibet, Junibacken, Ticnet och Hemfrid.

Emanuel Videla

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.